Zmiana planów - nowe posty.

Witajcie :)

Dziś zanosiłam się z zamiarem stworzyć post na temat moich błyszczyków do ust. Mimo ogromnych chęci nic z tego nie wyszło. Robię zdjęcia w świetle dziennym a dziś u nas jest tak szaro i ponuro że zdjęcia są do niczego. Jest mi przykro ale pogody nie oszukamy ... ;) Z racji tego że u mnie jest bardzo często szaro i ponuro - taki klimat, to pomyślałam że będę w takie smutne dni kiedy nie uda mi się pstryknąć fotki pisać posty zastępcze. Nie chcę Was zaniedbywać a luźne tematy również nam się przydadzą, prawda?
Dziś pierwszy post z cyklu "Składniki kosmetyków". Pomyślałam że będzie to dobry temat na dobry początek takich postów. Mamy teraz setki, tysiące, miliony kosmetyków a składy są tak różne że czasem można zgłupieć. Niby wiemy co powinien zawierać dany kosmetyk ale czasem są takie nazwy składników że ręce opadają i zatyka nas. Takie posty edukacyjne przydadzą się i mi i myślę że Wam również. Niby wszystko jest w sieci ale fajnie będzie gdy wszystko wyszczególnię w jednym miejscu, u siebie na blogu :) Zacznę od olejków :) Bardzo przyjemny dla mnie dział.
Dobrze wiecie że olejki w pielęgnacji naszego ciała, włosów, paznokci to ogromne dobrodziejstwo więc dziś o oleju rycynowym.

OLEJ RYCYNOWY to olej roślinny który wytłacza się z nasion rącznika pospolitego występuje w Afryce oraz Indiach. Olej rycynowy ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Zawiera duże stężenie nienasyconych kwasów tłuszczowych, białek, minerałów oraz witaminę E.
Olej ten pomoże nam przy suchej skórze, rozstępach, oparzeniach słonecznych oraz trądziku. Pomoże nam również jeśli mamy czyraki, kurzajki, grzybice między palcami lub też pomoże nam w chronicznym swędzeniu. 
Jeśli chcemy sobie pomóc np. w oparzeniu słonecznym nawilżmy szmatkę olejem rycynowym a następnie połóżmy na oparzone miejsce. Trzymaj mniej więcej godzinę a następnie spłucz. Zaleca się stosowanie takiej kuracji rano i wieczorem. Tak samo będzie w przypadku np. kurzajki. W tym wypadku wystarczy nam zanurzyć wacik w oleju. I tak samo wykonać "zabieg" rano i wieczorem.  
Jeśli zależy nam na pięknej twarzy bez zmarszczek polecam go stosować na twarz. Olej rycynowy nałożony na skórę twarzy wnika w nią głęboko oraz stymuluję produkcję elastyny oraz kolegenu
Polecam stosowanie go wieczorem na dokładnie oczyszczoną skórę twarzy. Nakładamy na linie mimiczne, zmarszczki. Skóra staje się wygładzona, elastyczna i nawilżona. (POLECAM).
Dokładnie też nawilży nam twarz. W celu nawilżenia możemy również stosować go w innych partiach ciała. Świetnie sprawdza się w przypadku blizn i w przypadku rozstępów - jednak w tym wypadku musimy nastawić się na długotrwały proces. Jeśli będziemy cierpliwe i systematyczne - efekty będą widoczne. Ja mam w planach właśnie zastosować taką kurację na moje rozstępy które powstały na wskutek szybkiego wzrostu. Mam kilka na plecach i bardzo mi przeszkadzają więc dam znać jak sprawdził się u mnie olej. 
Olej rycynowy możemy również stosować w przypadku trądziku. Jak już pisałam olej ten ma właściwości przeciwbakteryjne więc świetnie się w tej przypadłości sprawdzi. Z racji wygody proponuję stosować taki rytuał wieczorami przed pójściem spać. Dokładnie oczyszczamy skórę twarzy ciepłą wodą by otworzyć pory a następnie dokładnie osuszamy i aplikujemy olej. 
Tyle jeśli chodzi o pielęgnacji ciała oraz twarzy. Olej rycynowy świetnie nam się sprawdzi w pielęgnacji włosów gdyż zawiera kwasy tłuszczowe omega 6. Pomoże nam na rozdwojone końcówki, łamliwe włosy. Olej ten nawilży włosy i wspomoże ich porost. 
Wiem że kobiety stosują go również do pielęgnacji rzęs oraz brwi i są zadowolone z efektów. Ja sama grzebiąc w sieci trafiłam na dużo zdjęć przed i po stosowaniu oleju i efekty rzeczywiście są spektakularne. 
Polecany jest również przy pielęgnacji paznokci. Chodzi dokładnie o problem rozdwajających się paznokci. 
Olej rycynowy doskonale sprawdza się w pielęgnacji naszej skóry twarzy ale pamiętajmy że do wszystkiego należy mieć umiar. W przypadku zbyt dużej ilości stosowania oleju może on powodować zatykanie się porów. 
Wiem że jest duże grono osób które sceptycznie podchodzą do pielęgnacji ciała poprzez oleje, olejki. Jednak pamiętajmy że to sama natura i efekty będą widoczne jeśli się zmobilizujemy i będziemy systematycznie wykonywać czynności pielęgnacyjne. 

Jestem ciekawa czy stosujecie olejek rycynowy? Jeśli tak to czekam na Wasze komentarze i efekty jakie uzyskałyście :) Co myślicie o takiej serii postów? :)


DZIEWCZYNY a może zrobimy akcję miesiąc z olejkiem rycynowym dzień w dzień? Jeśli tak to dajcie znać w komentarzach. 

Miłego popołudnia
A. 

29 komentarzy:

  1. Dla mnie olejek rycynowy jest za ciężki. Ale przyznam że fajnie sobie przypomnieć o nim co nieco ! Świetny post !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja musiałabym wybrać sie do pl sklepu i zapytać czy maja ten olejek. Chetnie stosowałabym go do rzęs

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swego czasu przez bardzo długi okres używałam olejku rycynowego, głównie na paznokcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olejku rycynowego chętnie bym spróbowała na paznokcie i rzęsy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nigdy nie stosowałam oleju rycynowego. Jednak mimo tego dużo o nim słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oleje nie nawilżają ani nie wnikają w głąb skóry. Tworzą jedynie film na jej powierzchni. Z tym, że rycynowy w czystej postaci nie jest dobrym wyborem, najlepiej stosować jako dodatek do innego i wtedy działa super na włosy i skalp :) Bez dodatków może być fajną kuracją na porost np brwi lub rzęs, jeśli mają akurat gorszy czas i zaczynają wypadać bardziej niż zwykle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ale nie zgodzę się. Stosowałam oleje które mnie nawilżały. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Oleju rycynowego jeszcze nigdy nie stosowałam. Moja ostatnią miłością jest masło shea, które uwielbiam praktycznie do wszystkiego związanego z pielęgnacją :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje pierwsze doświadczenia z olejami to był właśnie olej rycynowy. Długo też uprawiałam w ogrodzie rączniki ze względu na piękny akcent dekoracyjny <3 Natomiast wracając do oleju, jeszcze jako nastolatka miałam udaną odżywkę do rzęs z olejem rycynowym, potem próbowałam go w wersji solo i za dużo zabawy. Teraz wróciłam do wersji raw, która występuje w jednej z serii Shea Moisture i jestem oczarowana szamponem oraz jego efektami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzadko używam olejów w czystej formie, wyjątkiem jest olejek z drzewa herbacianego oraz eukaliptusowy, które zawsze są w mojej łazience.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja stosowałam kiedyś na rzęsy, ale szału nie bylo..

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie stosowałam, choć polecała mi to i mama i babcia więc powinnam się w końcu skusić... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oleju rycynowego nigdy nie używałam, ale bardzo długo się zastanawiam nad tym produktem. Walczę z lekkim trądzikiem więc może taki olej mi trochę pomoże.
    Pozdrawiam i obserwuję ! :)

    www.czaswobiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. podobno działa cuda z rzęsami, ale nigdy nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja przez pewien czas stosowałam olejek rycynowy na rzęsy ale nie widziałam żadnych rezultatów, wiec go odstawiłam. Zamierzam do niego w przyszłości wrócić i może używać go do wzmocnienia brwi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na rzęsy kiedyś go nakładałam :) nie pomógł :D

    OdpowiedzUsuń
  16. stosowałam kiedyś tego olejku do brwi -byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Olejek rycynowy daje świetne efekty pod warunkiem, że stosuje się go regularnie... u mnie z tym jest już gorzej :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie olej rycynowy lubi trochę podrażniać

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam styczność z olejem rycynowym już bardzo dawno temu. Nakładałam go przede wszystkim na włosy i rzęsy. Pamiętam, że dla włosów był zbyt ciężki i trudno było go wypłukać, natomiast na rzęsach dawał fajny i zauważalny efekt :) Teraz zamieniłam czysty olej rycynowy na pomadkę alterra, która ma go w składzie i cały czas używam jej własnie na rzęsy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Olej rycynowy uwielbiam i zawsze jest w mojej kosmetyczce :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Często stosuje olejek rycynowy :) Świetnie sprawdza się do skórek oraz np. jako odżywka do rzęs :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja samego olejku nie stosuję, ale kupuję kosmetyki, które mają go w składzie. Obecnie używam odżywki do rzęs od L'biotica i jestem z niej bardzo zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo lubię olejek rycynowy! u mnie sprawdza się bardzo dobrze

    OdpowiedzUsuń
  24. O kurcze, ju,ż dawno nie używałam olejku rycynowego.

    OdpowiedzUsuń
  25. Olejku rycynowego najczęściej używam do włosów :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  26. Znalazłam firmę sprzedającą produkty Shea Moisture: http://www.flora-cosmetics.net/shea-moisture

    OdpowiedzUsuń
  27. Znalazłam firmę sprzedającą produkty Shea Moisture: http://www.flora-cosmetics.net/shea-moisture

    OdpowiedzUsuń

Witaj,
Dziękuję za komentarz. Jestem bardzo zadowolona że poświęcasz swój czas aby zerknąć na mojego bloga.
Pozdrawiam i życzę udanego dnia,
Ania