Jak to jest z tymi rozdaniami?!

Witam Was serdecznie moje Drogie :) :)

Od dłuższego czasu obserwuję Wasze blogi ale nie tylko. Obserwuję też blogi które ani mnie nie odwiedzają ani też nie mam z właścicielkami żadnego kontaktu.
Bardzo długo się zastanawiałam nad tym postem ale w końcu się skusiłam go napisać bo bardzo ciekawa jestem Waszych reakcji, opinii .... po prostu Waszego zdania na temat za chwilę poruszony przeze mnie!
A o co mi chodzi?! O ROZDANIA na blogach. Jak zaczynałam swoją przygodę z blogowaniem to co chwila natykałam się na rozdania. Oczywiście jako osoba nowa, niewtajemniczona nie wiedziałam o co chodzi...
Ale na dzień dzisiejszy gdzie jestem w miarę na bieżąco ... takowa rozdania zaczynają mnie przerażać!
Nie mówię że wszystkie ale niektóre dziewczyny idą po prostu na masówkę a nie jakość bloga....
POLUB MOJEGO BLOGA A MOŻE DOSTANIESZ NAGRODĘ ...
No halo???!! Po co Wam blog? Zaczyna mnie denerwować że rozdania to pewna forma szantażu a przynajmniej ja to tak odbieram... Dlaczego poprzez parę próbek, kosmetyków nakłaniacie inne dziewczyny do polubienia Waszego bloga? Zawsze myślałam że to chodzi o to że jeśli blog jest fajnie prowadzony, ciekawy to wtedy jest lubiany, popularny .... Ale okazuje się że powoli jest inaczej.
Oglądam blogi kompletnie zaśmiecone, brzydko prowadzone, nieskładnie i w ogóle kiepskiej jakości ale poprzez właśnie parę rozdań osób które lubi takowy blog jest multum ...
Dziewczyny poprzez rozdania zyskują osoby które rzekomo lubią ich blog...
A co jeśli dziewczyna jest biedna nie może zorganizować na swoim blogu rozdania z przyczyn wiadomych, nie ma na to funduszy? Ma parę osób które ją lubią, obserwują ale co z tego jeśli nie może mieć nie wiadomo jakiej ilości ludzi bo nie może ich nakłonić do obserwowania bo nie zorganizuje rozdania ...( trochę do rymu) ale właśnie tak jest!
Przykre powoli zaczyna się robić to że dziewczyny na siłę chcą swojego bloga wyróżnić .... "Dam Wam paczkę ale obserwujcie mnie" Naprawdę powoli tak właśnie zaczynam to widzieć.
Pamiętam jak jakiś czas temu pewna dziewczyna założyła bloga ... Miała kilka kiepskiej jakości wpisów, nikt praktycznie jej nie obserwował. Zorganizowała całkiem bogate rozdanie i proszę ... wchodzę za parę dni a tu tysiące osób przybyło a notek może z pięć :) :)
To powoli zaczyna się robić pewną chorą machiną... 

Bloga mam już jakiś czas, obserwuje mnie 25 osób które są ze mną od początku i przynajmniej wiem że mnie czytają ... i są ze mną za co im dziękuję!
Mój status ekonomiczny jest całkiem - nie narzekam i mogłabym organizować rozdania co tydzień ale jaki to ma sens? Tylko po to żeby ktoś na siłę, za nagrodę mnie obserwował? Żeby inni widzieli jakie to mnie grono otacza?!

Kochane mój post nie ma na celu nikogo obrazić, urazić. Moim postem chciałam się podzielić z Wami swoim zdaniem. Miałam potrzebę wyrażenia swojej opinii w tym temacie, który mnie męczył od jakiegoś czasu. A Wy oczywiście możecie się z tym zgodzić albo i nie :)
Chciałabym żebyście tak w głąb siebie zerknęły i napisały mi co o tym wszystkim myślicie?

Serdecznie Was pozdrawiam :)
Ania

14 komentarzy:

  1. Z mojego punktu widzenia konkursy i rozdania są po to, aby nagrodzić czytelników. Fakt, że mój pierwszy konkurs przysporzył mi sporo obserwatorów, większość z nich nawet została po konkursie, ale nie wiem czy wchodzą i czytają. Komentatorów mam kilku stałych, ale ja też nie wchodzę zawsze na wszystkie obserwowane blogi, czytam wybrane posty, które mnie zainteresują.
    Nie uważam, żeby prośba o obserwację za udział w konkursie była czymś złym, bo jak wspomniałam ma to być nagroda dla czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem z Tobą dłużej na fb niż tutaj. Na bloggerze dołączyłam dzisiaj.
    Zanim założyłam swój zakątek, obserwowałam fanpage i inne blogi. Raz polubiłam bloga, który oferował rozdanie, ale po kilku postach zaczął mnie irytować. Nie dotrwałam nawet do końca "konkursu".
    Sądzę, że świadomy czytacz jest mimo rozdań, czy ich braku. Czy zależy mi na dużej liczbie obserwatorów? Pewnie tak, bo to mile łechce próżność. Z drugiej strony, nie potrzebuję kolorowych hien.
    Dobry, ciekawy blog jest wartością samą w sobie. Póki pisanie sprawia Ci frajdę, to ma sens.
    Moja praca poniekąd opiera się na tworzeniu tekstów. Zupełnie innych niż te, które zamieszczam na blogu. Będzie mi przyjemnie, jeśli dzięki temu zawrę nowe, wartościowe znajomości z osobami o podobnym guście.
    Dodam, że od początku bytowania w świecie blogowym wzięłam udział w dwóch rozdaniach: w jednym nie doczekałam wyników. Zobaczymy, jak będzie z kolejnym ;)
    A z Tobą jestem mimo tego, że niczego prócz "kawałka duszy" od Ciebie nie otrzymałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie to napisałaś :) Dla mnie blogowanie to również ma być frajda. Miło, że są ze mną stali czytelnicy i tych cenię najbardziej. Hmm, a może właśnie rozdanie tylko dla stałych czytelników? :)

      Usuń
    2. Dziękuję. Na pewno byłoby wszystkim miło, Kasiu. Co do Twojego konkursu, nie startuję w nim, bo mam opory natury moralnej. Przez M. mogłabyś czuć się zobowiązana albo cuś. A tego nie chcę :)

      Usuń
  3. Jest za dużo blogów i dziewczyny uważają, że w ten sposób zdobędą publiczność. Sama wiem, że nie zawsze zostawiam ślad, że byłam ale czytam. Jest wiele rzeczy, które mnie denerwuje w blogosferze ale już przestałam się nimi przejmować, szkoda nerwów. Też to radze Tobie bo zwariujesz lub przestaniesz pisać. Po prostu rób swoje.

    OdpowiedzUsuń
  4. rozumiem Twoją frustrację i myślę, że tutaj nie chodzi nawet o status materialny, a chęć posiadania dużej ilości obserwatorów może się wiązać z tym, że dziewczyny myślą, że pozyskując 'czytelników' i mając dużo obserwatorów pozyskają jakieś firmy do współpracy. Jednak ja myślę, że najpierw trzeba wyrobić sobie 'markę' wtedy firmy same się odezwą, a rozdania z formami to już moim zdaniem zupełnie co innego, niż pozyskiwanie obserwatorów za, jak to napisałaś kilka próbek! Poza tym wydaje mi się, że firmy nawet się nie odzywają do takich osób, widząc ich 'biedne posty', bo poza tym że mają obserwatorów (którzy pewnie wchodzą tylko kiedy jest rozdanie) nie zorganizują żadnej fajnej kampanii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama zorganizowałam kiedyś rozdanie, zrobiłam to dlatego, że chciałam się pozbyć zalegających mi w szafce kosmetyków, które były głównie nietrafionymi prezentami. Warunkiem do wzięcia udziału w rozdaniu było dodanie mnie do obserwowanych, żebym mogła łatwiej dotrzeć do zwycięzcy. Rozdanie się odbyło, a po rozdaniu część osób usunęła mnie z obserwowanych, czyżby dlatego że nie obiecałam kolejnego, atrakcyjnego rozdania?
    Zgadzam się z Twoją opinią na temat rozdań, często są one przesadne i organizowanie nie dlatego, że ktoś ma ochotę podzielić się rzeczami, a dlatego żeby zyskać obserwatorów, którzy ułatwią współpracę z firmami w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Dodaję do obserwowanych, szczerze nie po to byś się rewanżowała :P

      Usuń
  6. Owszem masz rację, ale mimo wszystko uważam że rozdania nie są tylko po to aby na siłe mieć obserwatorów, bo przecież nie chcesz to nie obserwuj. Zawsze można wziąc udział w rozdaniu i dalej nie obserwować, usunąć i już. Ja sama zorganizowałam rozdanie na początku prowadzenia bloga, ale było baaaardzo mało chętnych i nie czułam się nie lubiana czy coś takiego ;) uważam że blog musi "dojrzeć" aby interesowała się nim odpowiednia ilość osób.
    powiem inaczej: są blogi które faktycznie są okropne, byle jakie i bez sensu a mają multum ludzi zainteresowanych bo są fajne nagrody w konkursach, bo dają zniżki na coś tam- owszem. Ale są blogi niesamowicie fajne, ciekawe które TEŻ organizują rozdania i też jest ok :)
    Sama planuję konkurs/rozdanie ale szczerze mówiąc, nie dlatego że potrzebuję rozgłosu ale potrzebuję pomocy w jednej ważnej kwestii, którą pomoże mi rozwiązać zadanie konkursowe (mam nadzieję :D) a że nagrody postaram się zorganizować fajne, to chyba nic złego prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zgadzam się z tobą w zupełności
    Myślę jednak że zasada ,, musisz być obserwatorem bloga" Jest próbą zdobycia obserwatorów- dla mnie trochę desperacką.
    Niektórzy prowadzą solidnie blogi, wkładają mnóstwo pracy a nie mają rozgłosu. Niektóre blogi żałosne i do kitu mają ich multum.
    Taki jest niestety świat ! Nic nie jest sprawiedliwe :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Was moje Drogie !! :)

    Bardzo ale to bardzo Wam dziękuję za podzielenie się ze mną swoim zdaniem w tym temacie!! Ciesze się że niektóre z Was się ze mną zgadzają ale ciesze się też że są dziewczyny które mają oddzielne zdanie w tej kwestii!! :) Buziaki dla Was i jeszcze raz dzięki!! :) :) :* :*

    OdpowiedzUsuń
  9. No ja się trochę zgadzam, trochę nie zgadzam bo rozumiem dziewczyny które chcą przyciągnąć na swojego bloga więcej czytelników, wiem jak to jest jak poświęcasz swój czas na pisanie rzetelnych recenzji a nikt ich nie czyta i nie komentuje. Ja nieraz recenzję piszę z godzinę a pod postem żadnej odpowiedzi i w sumie przez to w ostatnim czasie troszkę moja aktywność spadła. Ale nie robię nic na siłę,dałam sobie trochę odpoczynku ale mam zamiar znowu pisać codziennie lub prawie co dziennie dla własnej przyjemności, nikogo nie zmuszę żeby mnie czytał, jak będę miała okazję to zorganizuję jakoś konkurs żeby zaangażować troszkę czytelników ale na pewno nie zrobię tego aby przyciągnąć nie wiadomo ile osób które i tak zainteresują się blogiem tylko ze względu na nagrodę. Wolę mieć 8 obserwatorów którzy czytają mnie codziennie niż 1000 takich co wejdą tylko raz z okazji rozdania. Takie moje zdanie i tyle. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post...
    Zgadzam się z toba :-) sama rez organizowalam rozdania ale malutkie. Na szczęście większość obserwatorów trafila do mnie w inny sposób :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakiś czas temu zorganizowałam na swoim blogu konkurs, w którym trzeba się było tylko troszeczkę wykazać, nie było warunku obserwacji ani polubienia mojego bloga gdziekolwiek. Niestety tego typu wygrana nie miała wielu zainteresowanych, ponieważ jest to chyba zbyt skomplikowane dla niektórych ludzi i łatwiej jest po prostu kliknąć obserwuj i mieć nadzieję, że los będzie po ich stronie.

    OdpowiedzUsuń

Witaj,
Dziękuję za komentarz. Jestem bardzo zadowolona że poświęcasz swój czas aby zerknąć na mojego bloga.
Pozdrawiam i życzę udanego dnia,
Ania